En online tekstforfatter skal have et bredt repertoir

Rate this post

Som online tekstforfatter skal du have et bredt repertoire, når det kommer til at skrive tekster. En online tekstforfatter skal skrive tekster om alt mellem himmel og jord. Og gerne med et vist kendskab til emnerne. Det kan godt være udfordrende. Nogen gange skal der skrives tekster, som er lange, gennemarbejdet og på et højt fagligt niveau. Og nogen gange skal det være tekster som denne, som er på et lavt niveau med let information, som enhver ville kunne finde på.

Som online tekstforfatter skriver du tekster til alle typer af virksomheder. Det kan være webshops som sælger kajakker, som f.eks. Sitontop.dk. Det kan være virksomheder, som bare ønsker mere tekst på deres hjemmeside, som mere minder om et online visitkort frem for en webshop. Jeg har også skrevet tekster for bedemænd, sexshops, vvs’ere og mange mange flere forskellige virksomheder.

Når man skriver tekster online til enten blogindlæg eller kortere tekster til produkter eller lignende, så prøv altid at ramme mindst 300 ord. Denne tekst som er tæt på, at være en fyldtekst kommer kun på knap 300 ord. Men som udgangspunkt anbefaler de fleste at man rammer 500 ord, men gerne meget meget mere.

Denne er tekst er en af min dårligere tekster. Hemmeligheden skal findes i, at jeg prøver at lave en henvisning og lave ligegyldigt indhold og se om den kan ranke bare en smule på det. Så med tiden skal det være en test-tekst. Den er fra starten ikke særligt optimeret og slet ikke optimeret mod den henvisning den giver.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *