Hvad er copywriting?

Copywriting er i virkeligheden, at flytte ord rundt for at sælge mere.

Lad os sige at du arbejder for et firma, som har et website, der får 1 ud af 100 besøgende til at købe noget.

Hvis du nu var en dygtig copywriter, så skulle du finde ud af, hvordan du får 5 ud af 100 af dem til at købe. Dette betyder 5 gange så mange salg fra det samme website.

En god tekstforfatter og copywriter vil forstå, hvordan man gør dette med ord, og også hvordan man placerer billeder og knapper for at få mere salg.

En god copywriter er ikke kun en forfatter. Er man god til copywrting, så kender man til studiet af den menneskelige psykologi bag købsbeslutninger.

Men hvis du ikke er en salgsekspert, så bare rolig…. der er stadig plads til dig som copywriter.

Hvis du vil vide mere om, hvad copywriting er, så tjek denne guide: Sådan bliver du en god copywriter allerede i dag

Der er masser af eksempler og god råd til, at skrive gode tekster og blive en god copywriter og lære det mest grundlæggende i copywriting og komme igang allerede i dag.

copywriter-bog-computer-ideer

Copywriting på nicheområder

Mange af de mindst rutinerede copywriters vil insistere på “Jeg kan skrive alt!” Men i virkeligheden skal de finde deres niche i stedet, når de starter. For eksempel, hvis du arbejdede for et stort sundhedsfirma og lavede meget for dem, skal du kalde dig en tekstforfatter, der er specialiseret i sundhedsområdet.

Dette vil gøre det lettere at få troværdighed på et bestemt område.

Du ville sandsynligvis ikke stole på det firma, som slår din græsplæne med økonomisk rådgivning. Men i virkeligheden kan du virkelig rådgive om, hvordan man skærer buske og få en super tæt græsplæne.

I stedet for at være “bare en tekstforfatter” … ville det være bedre, hvis du var “En kvindelig tekstforfatter, der specialiserer sig i at tale med førstegangsfødende kvinder.”

Det ville være bedst, at “hænge ud” og lave netværk på steder, hvor folk sælger ting til førstegangsfødende kvinder. Hvis nogen har brug for en copywriter, og du har erfaring med PRÆCIST deres niche … ..gæt hvem der har en stor chance for at få jobbet?

Min personlige niche startede med mindre virksomheder og daglige tilbud. Så flyttede til mellemstore virksomheder.

Så jeg forsøger at holde fast i mit ekspertiseområde, så jeg kan levere de maksimale resultater.

Rate this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *