Hvad er copywriting?

Copywriting er i virkeligheden, at flytte ord rundt for at sælge mere.

Ja, okay copywriting er selvfølgelig meget mere end bare det. Det er faktisk et kunststykke, at kunne finde ord, de rette ord, på det rette tidspunkter i ens kommunikation. Og ikke smede dem sammen, så de fænger folk, holder folk “underholdte” og hele tiden efterlader dem mere sultne efter at læse mere.

Webshops kan få stor succes med copywriting

Lad os sige at du arbejder for et firma, som har en webshop, der får 2 ud af 100 besøgende til at købe noget.

Hvis du nu var en dygtig copywriter, så skulle du finde ud af, hvordan du får 6 – eller flere – ud af de 100 til at købe. Dette betyder 3 gange så mange salg fra webshoppen.

En god tekstforfatter og copywriter vil forstå, hvordan man gør dette med ord, og også hvordan man placerer billeder og knapper for at få mere salg.

En som er god til copywriting er ikke kun en forfatter. Er man god til copywrting, så kender man til studiet af den menneskelige psykologi bag købsbeslutninger, og hvordan man engagere folk til at ville læse mere – selvom købet selvfølgelig er det altoverskyggende.

Men hvis du ikke er en salgsekspert, så bare rolig…. der er stadig mulighed for dig til at blive en dygtig copywriter.

Hvis du vil vide mere om, hvad en god copywriter kan og skal, så tjek denne guide: Sådan bliver du en god copywriter allerede i dag

Der er masser af eksempler og god råd til, at skrive gode tekster og blive en god copywriter og lære det mest grundlæggende i copywriting og komme igang allerede i dag.

copywriter-bog-computer-ideer

Copywriting på nicheområder

Mange af de mindst rutinerede copywriters vil insistere på “Jeg kan skrive alt om alt!”. Men i virkeligheden skal man finde en niche i stedet. Selvom en dygtigt og erfaren copywriter kan skrive om mange ting, da det meget handler om teknikken.

Men hvis for eksempel, hvis du arbejdede for et stort sundhedsfirma og lavede meget for dem, skal du kalde dig en tekstforfatter, der er specialiseret i sundhedsområdet.

Dette vil gøre det lettere at få troværdighed på et bestemt område.

Du ville sandsynligvis ikke stole på det firma, som slår din græsplæne med din økonomiske rådgivning. Men i virkeligheden kan du virkelig rådgive om, hvordan man skærer buske og få en super tæt græsplæne.

I stedet for at være “bare en tekstforfatter” … ville det være bedre, hvis du var “En kvindelig tekstforfatter, der specialiserer sig i at tale med førstegangsfødende kvinder.”

Det ville være bedst, at “hænge ud” og lave netværk på steder, hvor folk sælger ting til førstegangsfødende kvinder. Hvis nogen har brug for en copywriter, og du har erfaring med PRÆCIST deres niche … ..gæt hvem der har en stor chance for at få jobbet?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *